Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Κοινή λογική - (common senseless)


 Έχει κρύο. Κρυώνεις. Όπως όλοι θέλεις να ζεσταθείς. Θα κάνεις ό,τι περνάει απ'το χέρι σου, με βάση όσα γνωρίζεις, για να ζεσταθείς. Κοινή λογική. Ή έστω ένα μέρος της. Είναι πολύπλευρη. Ένα πολύπλευρο ζάρι. Δε μπορώ να ξέρω ποιός το ρίχνει κάθε φορά, ξέρω πως πληρώνει το στοίχημα όμως.

 Προσωπικά? Άστα, τσακωμένοι απ'την αρχή με την κοινή λογική. "Εγώ ήμουν εγώ", πίστευα, και "δε συμβαδίζω με την κοινή λογική πάντοτε και παντού, παίρνω το δρόμο μου". Αισθάνομαι πιό βολικά καθώς θυμάμαι πως "ήμουν νέος τότε", για να μη πω ηλίθιος, δε το'πα. Αισθάνομαι άσχημα σκεπτόμενος πως τότε ήμουν απλά ολικά αρνητικός. Δεν εξερεύνησα καν, ήμουν απόλυτος. Αλλά κι αργότερα που εξερεύνησα, απόρησα... Αυτό είναι κοινή λογική? Κάτι δε πάμε καλά. Εγώ, η λογική, ή οι αποδεχόμενοι αυτήν.

 Κι αλήθεια, ποιός, πότε και γιατί βάφτισε μία επιλογή, πεποίθηση, συμπεριφορά ως "κοινή λογική"? Με βάση ΤΙ? Χμμ... Όσα έκανε, σκέφτηκε και είδε? Ο ένας... Στους πόσους. Γουάου. Δηλαδή η κοινή λογική από περιοχή σε περιοχή, από άνθρωπο σε άνθρωπο, από χρόνο σε χρόνο, από κατάσταση σε κατάσταση και πολλά άλλα... ΠΟΙΚΙΛΕΙ? Όχι, ντρέπεται. Ένα ντροπαλό μη υλικό δημιούργημα του ανθρώπου. Θαυμάσιο ε? Ε το λέει η κοινή λογική.

 Ανάλογα τον τρόπο που μεγάλωσες, τη μόρφωση κι αγάπη που δέχτηκες, τις εμπειρίες και τα βιώματα που πέρασες, η κοινή λογική, μπορεί να σου επιβάλλει κάτι διαφορετικό από αυτό που θα επέβαλλε σε κάποιον άλλο. Όπως διαφέρουμε κι οι άνθρωποι μεταξύ μας, τα χαρακτηριστικά μας, τα σκεπτικά μας. Μα δεν είναι άξιο απορίας το γεγονός πως η κοινή λογική υποτίθεται αναφέρεται σε όλους, κοινή δηλαδή, ενώ διαφέρει τόσο από άνθρωπο σε άνθρωπο, τόπο, χρόνο? Μάλλον όχι, δεν είναι αυτό άξιο απορίας. Όχι τόσο όσο το γεγονός πως ακόμα την πιστεύουμε, τη χρησιμοποιούμε και την αποκαλούμε "κοινή λογική".

Παύλος - vlospa kasbe ( κοινώς παράλογος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου